클래시오브클랜(Clash of Clans), 헤이데이(Hayday), 붐 비치(Boom Beach) 등의 모바일 게임으로 전 세계 모바일 게임업계를 평정한 핀란드의 작은 거인, 슈퍼셀(Supercell). 디자인피버-df는 슈퍼셀의 디지털 마케팅 전반을 대행, 클래시 오브 클랜과 헤이데이, 붐 비치의 게임 플레이 및 앱 다운로드 활성화와 인지도 확보를 목표로 2015년 5월부터 3개월간 온라인 광고 기획, 디자인 및 집행을 진행했습니다.
Finland’s Supercell is a major player within the mobile game industry, creating popular games such as Hayday, Boom Beach and Clash of Clans. designfever was selected as Supercell’s digital marketing agency, helping create online advertisements that help boost the amount of downloads and recognition of Clash of Clans, Hayday and Boom beach.
클래시 오브 클랜은 국내에서도 이미 많은 수의 고정 플레이어를 갖고 있습니다. 고정 플레이어들에겐 캐릭터로 어필하고자 했고 휴면 플레이어들의 재유입을 유도할 수 있는 환기성 콘텐츠, 그리고 국내 사용자 전반을 타깃으로 한 로컬라이제이션에 초점을 맞췄습니다.
Clash of Clans is already one of the most popular games in the country with many active players. We wanted to focus on content that was localized for the domestic market, as well as content that would rekindle dormant players’ interest in the game.
1.BRING CHARACTERS ALIVE
그간 완성도 높은 TV 광고를 통해 일반인에게도 COC의 게임 캐릭터에 대한 인지도와 호감도가 높다는 점에 주목, 개성 넘치는 각 캐릭터를 어필할 수 있는 광고를 기획했습니다.
Focusing on that many people are already familiar with Clash of Clans thorugh TV commercials, designfever wanted to create advertisings that would bring characters to life.
2.BRING INACTIVE USERS BACK
휘발성이 높은 모바일 게임 시장을 고려, COC 게임을 한 번이라도 해 본 적이 있다면 누구나 공감, 추억할 수 있는 상황을 설정, 휴면 플레이어의 재유입을 이끌 수 있는 광고를 기획했습니다.
Considering the highly volatile game market, we create advertising to bring inactive players back by using stories that draw the their sympathy.
3.BRING LOCALIZED STORIES
국내에서만 통용되는 정서, 문화, 트렌드 등을 적극 반영해 국내 게임 플레이어들 전반을 타깃으로 한 로컬라이즈된 이야기를 광고에 담았습니다.
Ads were localized to reflect common trends, emotions, and culture that would create an emotional response among Korean players.
농장을 경영하는 모바일 전략 게임 헤이데이와 해안 상륙 작전을 테마로 한 전략 시뮬레이션 게임 붐 비치의 경우, 플레이 활성화보단 게임 자체의 인지도를 높이고, 다운로드를 독려하는 방향으로 광고를 기획, 집행하였습니다.
Boom Beach is a unique strategy beach landing game and Hayday is a mobile farm simulation game. The planning, direction and execution of advertisements were focused on bringing awareness for both games to the public.
1.HAYDAY
헤이데이의 주 타깃인 20 - 30대 여성들을 대상으로 수확하기, 요리하기, 옷 만들기, 판매하기, 애완동믈 키우기 등 헤이데이의 팔색조 같은 매력을 배너의 주 소재로 활용했습니다.
Hayday is targeting women in their 20’s - 30’s. Banners were created that demonstrate tasks featured in the game including raising pets, making clothes, harvesting and selling products.
2. BOOM BEACH
군필 남성에겐 전우애를 어필해 향수를 일으킬 수 있는 콘셉트로, 밀리터리 매니아와 전략 전술 게임 매니아에겐 호기심을 불러 일으킬 수 있는 콘셉트로 배너 아이디어를 전개하였습니다.
Banner ads were created that exemplify the game’s military theme and tactical strategy, gaining the attention of army-aged males and military enthusiasts.
key info
Client | Supercell | |
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Output | Online Ads | |
URL | http://www.clashofclans.co.kr/ | |
Launch date | May, 2015 |